- usvajanja društveno prilagođenih ponašanja praćenih pozitivnim emotivnim potkrepljenjem i smanjenje nepoželjnih oblika ponašanja kroz učenje alternativnih obrazaca ponašanja.
- uspostavljanja kontakta pogledom i fokusiranja pažnje
- imitacije (koja je preduslov za razvoj i upotrebu govora i jezika)
- smanjivanja stereotipija i repetitivnih radnji kako bi se povećao opseg pažnje i kako bi se djeca usmjerila na učenje društveno korisnih aktivnosti
- razvijanje samostalnosti u svakodnevnim aktivnostima (oblačenje, pranje zuba, vezivanje pertli…)
- uspostavljanja senzorne integracije – putem obezbeđivanja senzornih iskustava u kontekstu svrsishodnih aktivnosti, planiranjem i izvođenjem adaptivnih ponašanja
- razumijevanja i produkcije govora (izražavanje potreba, imenovanje, odgovaranje na pitanja)
- razvijanje vizuo-perceptivnih veština
- podsticanje kognitivnog razvoja
- usvajanja socijalnih vještina i igre u interakciji sa vršnjacima
- razvijanje simboličke igre.
Kako počinje ABA program?
Procjena razvoja prema uzrasnim normama
Na osnovu VB MAPP i ABLLS-R procjenjuju se vještine i nivo funkcionisanja djeteta kroz mjerenje razvojnih miljokaza u odnosu na razvojni nivo djeteta urednog razvoja.
Mjeri se stepen razvoja: receptivnog jezika (razumijevanje), motorne i vokalne imitacije, zahtjeva, imenovanja,vizuo-perceptivne vještine, intraverbalne komunikacije (odgovaranje na pitanja, nastavljanja započetih odgovora, asocijacijativni odgovori…), socijalnih vještina, čitanja i pisanja, vještina samopomoći (samostalno hranjenje, oblačenje, toaletni trening…), grube i fine motorike, socijalizacije i igre.
Takođe se procjenjuje stepen barijera koje onemogućavaju usvajanje očekivanih vještina i oblika ponašanja.
Nakon detaljne procjene standardizovanim testovima (VB MAPP, ABLLS-R), intervjua sa roditeljima i analizom popunjenih checklist-a, uzimaju se podaci (data) za svaku vještinu ili ponašanje koje želimo da povećamo ili smanjimo.
Na osnovu toga se pravi individualni plan koji sadrži detaljno pisane programe i jasno definisane i merljive dugoročne i kratkoročne ciljeve za svaku pojedinačnu vještinu.
Dobijeni podaci se mjere i grafički prikazuju, kako bi se nakon ciljane intervencije uporedili i utvrdili stepen uspješnosti sprovedenog programa.

