Scroll Top

Šta sadrži ABA terapija?

  • usvajanja društveno prilagođenih ponašanja praćenih pozitivnim emotivnim potkrepljenjem i smanjenje nepoželjnih oblika ponašanja kroz učenje alternativnih obrazaca ponašanja.
  • uspostavljanja kontakta pogledom i fokusiranja pažnje
  • imitacije (koja je preduslov za razvoj i upotrebu govora i jezika)
  • smanjivanja stereotipija i repetitivnih radnji kako bi se povećao opseg pažnje i kako bi se djeca usmjerila na učenje društveno korisnih aktivnosti
  • razvijanje samostalnosti u svakodnevnim aktivnostima (oblačenje, pranje zuba, vezivanje pertli…)
  • uspostavljanja senzorne integracije – putem obezbeđivanja senzornih iskustava u kontekstu svrsishodnih aktivnosti, planiranjem i izvođenjem adaptivnih ponašanja
  • razumijevanja i produkcije govora (izražavanje potreba, imenovanje, odgovaranje na pitanja)
  • razvijanje vizuo-perceptivnih veština
  • podsticanje kognitivnog razvoja
  • usvajanja socijalnih vještina i igre u interakciji sa vršnjacima
  • razvijanje simboličke igre.

Kako počinje ABA program?

Procjena razvoja prema uzrasnim normama

Na osnovu VB MAPP i ABLLS-R procjenjuju se vještine i nivo funkcionisanja djeteta kroz mjerenje razvojnih miljokaza u odnosu na razvojni nivo djeteta urednog razvoja.

Mjeri se stepen razvojareceptivnog jezika (razumijevanje), motorne i vokalne imitacije, zahtjeva, imenovanja,vizuo-perceptivne vještine, intraverbalne komunikacije (odgovaranje na pitanja, nastavljanja započetih odgovora, asocijacijativni odgovori…), socijalnih vještina, čitanja i pisanja, vještina samopomoći (samostalno hranjenje, oblačenje, toaletni trening…), grube i fine motorike, socijalizacije i igre.

Takođe se procjenjuje stepen barijera koje onemogućavaju usvajanje očekivanih vještina i oblika ponašanja.

Nakon detaljne procjene standardizovanim testovima (VB MAPP, ABLLS-R), intervjua sa roditeljima i analizom popunjenih checklist-a, uzimaju se podaci (data) za svaku vještinu ili ponašanje koje želimo da povećamo ili smanjimo.

Na osnovu toga se pravi individualni plan koji sadrži detaljno pisane programe i jasno definisane i merljive dugoročne i kratkoročne ciljeve za svaku pojedinačnu vještinu.

Dobijeni podaci se mjere i grafički prikazuju, kako bi se nakon ciljane intervencije uporedili i utvrdili stepen uspješnosti sprovedenog programa.